La via connectora disposarà d'un carril bici de desset quilòmetres, que suposarà una despesa d'1,6 milions d'euros. És cert que per ventura ara no és el millor moment per anunciar una despesa d'aquesta quantitat, però el més important no és el carril per bicicletes ni el seu preu. No ens hem de quedar amb l'anècdota. El substancial és la via connectora per si mateixa. Foren molts els ciutadans de Palma que lluitaren per evitar que el govern del Partit Popular construís un macro segon cinturó. S'ha evitat, però ara ens hem trobat amb el projecte del Consell de Mallorca de via connectora que, tot i ser molt més bondadós, no arriba a ser sostenible. El projecte presentat fa dies ha aixecat ja un grapat de protestes i ha causat, una vegada més, un disgust seriós a una part important de la ciutadania.
Des del Consell de Mallorca s'han mostrat disposats a negociar tan aviat com ha estat possible, però la desconfiança ja està sembrada. Alguns polítics de l'esquerra han perdut credibilitat i ara es veuen amb l'obligació de recular. En canvi, és just significar que d'altres han sabut reaccionar amb rapidesa i s'han posat al capdavant de la defensa d'un territori que ha patit molt en poc temps. Estic pensant, clar, en Son Espases.
I el carril bici? El carril bici, amb independència de si ara és el millor moment des del punt de vista econòmic, és bo que es faci. I també és una evidència que és quasi imprescindible que estigui connectat amb el carril bici del passeig marítim. En tot cas, mai de la vida no podrà servir el carril bici per justificar la sostenibilitat del projecte. Un projecte sostenible és una altra cosa. No un carril bici.
dimarts, 22 de febrer del 2011
Sostenibilitat
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada