divendres, 1 d’abril del 2011

Son Sardina, Mobilitat sostenible i Via Connectora

Futura rodona de Sòller a Son Sardina segons projecte VIA CONNECTORA de 25.01.11



He sabut que el departament de Territori posa en marxa una actuació que facilitarà l´accés de vianants i ciclistes al nucli residencial de la nostra barriada. La consellera de Territori, Maria Lluïsa Dubon i el regidor de Mobilitat de l´Ajuntament de Palma visitaren l´actuació de millora paisatgística que el departament està duent a terme a l´entorn de Son Sardina. L´actuació que ara es presenta és l´inici d´una intervenció més gran que preveu connectar, a través d´un carril per a vianants i ciclistes, el camí de Passatemps amb la carretera de Valldemossa. Totes les actuacions que serveixin per millorar la connectivitat mitjançant un mitjà de transport tan ecològic i saludable com la bicicleta o simplement passejant em semblen ideals. El meu dubte ve per un altre costat, com es pot comprendre que per un costat s´estigui treballant de manera tan ben encaminada
cap a un tipus de mobilitat sostenible i respetuosa amb el medi ambient i mentrestant i a la mateixa barriada (Camí dels Reis, rodona de carretera de Sóller i Camí dels Lleonets) el Consell de Mallorca (PSIB) proposi amb el projecte via connectora, una rodona de 180 metres de diàmetre, i una autopista nivell elevat que implica un tipus de mobilitat tan contraposada amb l´actuació anteriorment descrita? Ja poden ja connectar el camí Passatemps amb la carretera de Valldemossa amb un carril bici i per a vianants! No crec que als ciclistes ni a les persones que ara cada dia passegen per aquest camí fins a la rodona de Sòller els faci gens de ganes fer-ho quan en un futur no molt llunyà la via connectora hagi convertit aquest altre nucli residencial de la mateixa barriada en l´annexe d´un Scalextric, amb cotxes que li passin per damunt el cap (...). El Consell defensa un segon cinturó que va prometre no fer, segon cinturó que perpetua un model de mobilitat basat en el cotxe privat, segon cinturó que és depredador quant a consum de territori, segon cinturó que està basat en un model tècnic més propi dels seixanta que de l´ època actual, segon cinturó que suposarà una barrera física a la ciutat tant potent com el primer ,segon cinturó dissenyat sense estudi de mobilitat ni d´impacte ambiental, segon cinturó que implica l´expropiació de 31 cases, alguns negocis i diferents terrenys urbans i rustics, segon cinturó que obliga a traslladar físicament patrimoni cultural.
JERÒNIA TUGORES ALOY
CARTA PUBLICADA AL DIARI DE MALLORCA DE DIA 28.03.11

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada