CARA: ACTUACIO, CONNECTAR CAMI PASSATEMPS AMB CARRETERA DE VALLDEMOSSA AMB UN CARRIL BICI I UN PAS PER A VIANANTS, ELS VIANANTS I CICLISTES QUEDARAN CONVIDATS A DESCANSAR DAVALL D'UN GARROVER.

CREU: ACTUACIO, UNIR RODONA DE SÒLLER AMB RODONA DE SON ESPASES MITJANÇANT LA VIA CONNECTORA (6È TRAM DEL NOU 2N CINTURO), ELS CICLISTES I VIANANTS, TAMBE HI HAURA CARRIL BICI I PAS DE VIANANTS, PODRAN SENTIR LA REMOR DEL COTXES SOBRE EL SEUS CAPS, L'AUTOVIA ANIRÀ ELEVADA, QUAN TRAVESSIN LA RODONA EN DIRECCIO A L'IES SON PACS.
CARTA AL DIRECTOR PUBLICADA AVUI A DIARI BALEARS.
He sabut que el Departament de Territori posa en marxa una actuació que facilitarà l'accés de vianants i de ciclistes al nucli residencial de la nostra barriada.
La consellera de Territori, Maria Lluïsa Dubon, i el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma visitaren l'actuació de millora paisatgística que el Departament està duent a terme a l'entorn de Son Sardina.
L'actuació que ara es presenta és l'inici d'una intervenció més gran que preveu connectar, a través d'un carril per a vianants i per a ciclistes, el camí de Passatemps amb la carretera de Valldemossa.
Totes les actuacions que serveixin per millorar la connectivitat mitjançant un mitjà de transport tan ecològic i saludable com la bicicleta o simplement passejant em semblen ideals.
El meu dubte ve per un altre costat: com es pot comprendre que per una banda s'estigui treballant de manera tan ben encaminada cap a un tipus de mobilitat sostenible i respectuosa amb el medi ambient i, per una altra, a la mateixa barriada (camí dels Reis, rotonda de ctra. de Sóller i camí dels Lleonets) el Consell de Mallorca (PSIB) proposi, amb el projecte via connectora, una rodona de 180 m de diàmetre i una autopista am bun nivell elevat que implica un tipus de mobilitat tan contraposada amb l'actuació anteriorment descrita?
Ja poden connectar el camí Passatemps amb la carretera de Valldemossa amb un carril bici i per a vianants! No crec que als ciclistes ni a les persones que ara cada dia passegen per aquest camí fins a la rotonda de Sóller els faci gens de ganes fer-ho, si en un futur no gaire llunyà la via conectora ha de convertir aquest altre nucli residencial de la mateixa barriada en l'annex d'un escalèxtric,amb cotxes que li passin per damunt el cap. M'agradaria que una vegada duit a terme el projecte, la Sra. Dubon i el Sr. Hila vinguessin per aquí a veure les millores paisatgístiques realitzades.
No és lògic que, per una banda, s'estiguin promocionant actuacions encaminades a un tipus de mobilitat que fomenti l'ús del transport públic i la bicicleta i, per l'altra, s'estigui defensant la necessarietat d'un segon cinturó.El Consell defensa un segon cinturó que va prometre no fer, un segon cinturó que perpetua un model de mobilitat basat en el cotxe privat, un segon cinturó que és depredador quant a consum de territori, un segon cinturó que està basat en un model tècnic més propi dels seixanta que de l'època actual, un segon cinturó que suposarà una barrera física a la ciutat tan potent com el primer, un segon cinturó dissenyat sense estudi de mobilitat ni d'impacte ambiental, un segon cinturóque implica l'expropiació de 31 cases, alguns negocis i diferents terrenys urbans i rústics, un segon cinturó que obliga a traslladar físicament patrimoni cultural...
Classe política en el poder, no rebaixi el possible electorat a nivells tan baixos, no ens engani amb actuacions "verdes, sostenibles i ecològiques" , no ens engani amb acords de rentat de cara, el segon cinturó continua en marxa: sense estudi de mobilitat, sense estudi d'impacte ambiental, consumint territori, amb rotondes sobredimensionades i en altura, amb ponts, destruint cases i patrimoni rústic i cultural. Just dia 24 de març va sortir publicat al diari un llistat de béns afectats per expropiació, tot i que fa dues setmanes en el ple del Consell el PSIB, el Bloc i UM arribaren a un"acord" que és del tot increïble, increïble perquè no hi ha qui s'ho cregui.
JERÒNIA TUGORES ALOY. Palma.'
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada